16 Mart 2016 Çarşamba

İlk Başarının Dayanılmaz Hafifliği

       Her yazımda olduğu gibi huzur isimli şarkı listemi açtım.İnce bir ses ayarı yaptım.Başladım bu satırları yazmaya…
Şimdi sizden bir çiftçi düşünmenizi istiyorum.Bu çifçi tarlasına bir ürün eker.Bu üründen verimli hasat almak için sular, çapalar vs. Bir emek harcar o ürünü alabilmek için.Yeri gelir dolu yağar ürünler mahvolur.Havalar istediği gibi gitmez ve  o verimli hasat gününü göremez.Hiç bir zamanda bu senede ekmeyeyim tarla boş kalsın demez.(Nadasa bırakmak için tarlayı boş bırakır diyenleri duydum şimdiden. Tarlayı neden nadasa bırakır? Ben cevaplayayım.Gelecek sene daha verimli ürün elde etmek için.).Ben de kendimi bu düşündüğünüz çiftçi gibi hissediyorum.O çiftçinin ulaşmaya çalıştığı hasat gününe ulaştığımı düşünüyorum.Sizi simdi 2014 şubat ayına götüreceğim.
                Bir akşam sıkıntıdan ne yapacağımı bilemiyorum.İnternette bitti dediğim anlardayım.Boşluktan okuduğum bölümün hocalarının nereden mezun olduğuna bakıyorum.Sonra bir baktım Erasmus diye bişey var.Herkes kadar benimde bir bilgim vardı.”Bir gireyim  nasıl oluyormuş bu iş “dedim  içimden.Kafamda düşünceler birbirine bağlanarak en son iş pilotluğa bağlandı.Eğer bir düşünce pilotluğa bağlanıyorsa yaparım ben onu.Şubat 2014 de başladı erasmus serüveni benim için.Şubat 2014 ‘de ürünü tarlaya ektim.O tarihten itibaren defalarca erasmus sınavına girdim.İstenilen ortalamayı tutturmak için günlerce hesaplamar yaptım.2 Tane yabancı dil kursuna gittim.Bir yaz tatilimi dil kursunda harcadım.Her dil sınavında istenilen puanı alamayınca elinden şekeri alınmış çocuk gibi üzüldüm.Erasmus dil sınavına girmek her sene benim için rutin hale geldi.03.05.2016 tarihinde bu seneki rutin işlemimi gerçekleştirdim.Erasmus için herşeyi sağlıyordum.Tek eksiğim dil puanıydı.Bu son şansımdı.İnanması güç çok rahatsız edici bir rahatlık vardı.Sınava özel bir çalışma programı hazırladım.Programın sadece 1. Gününü gerçekleştirdim. Sınav sabah 9 ‘da yapılacaktı.Sınav gecesi eve gece  saat 3 de girdim.Her defasında içimden “ne bu rahatlık la” diyordum ve sadece dememle kalıyordu.Sınav sabahı uyandığım saat 8.30.Aceleyle fırladım evden.Sınav salonuna gene aşırı bir rahatlıkla girdim.Sınav gözetmeni ben kapıdan girer girmez “ sen nereye gitmek istiyorsun “ şeklinde bir soru sordu.Bütün gözler üzerimde.Ben nereye olsa giderim hocam dedim istemsiz şekilde.Aşırı rahat şekilde girdim sınava.Çıkışta o rahatlığım devam ediyordu.Sınavın açıklanacağı gün geldi.Tam duşa gireceğim.Su vanasını açtım. Dur bu erasmus açıklanmış mı bir bakayım dedim.Erasmus dil sınavı sonuçları.O rahatlıktan eser kalmadı . Yerini heycan ve korku aldı.Kendi ismimi buldum.Gözlerimi kapattım ve ekranı kaydırdım. Gözlerimi açtığımda çığlık atarak çıplak bir şekilde evin içinde koşarken buldum kendimi.Hayatımda ilk defa Gerçek bir başarının tadını aldım. Başarının tadı buymuş çokta güzelmiş dedim. 2 Senenin ürününü o gün hasat ettim. Tercihlerimide yaptım. Gelecek yıl  polonya,Romanya veya Portekiz’de olacağım. Hayatımdaki ilk hedefime ulaştım.Pilotluk kapısından da içeriye ilk adımımı şimdi attığımı düşünüyorum….
Not: Önceki yazılarımda bahsetmiştim WAT programından.Hiç bir sıkıntımız yok.Sadece vize alma işlemi kaldı.Onuda hallettikten sonra yolculuk Amerika.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder