25 Kasım 2015 Çarşamba

İNGİLİZCE SPEAKİNG GELİŞTİRME REÇETESİ



İNGİLİZCE SPEAKİNG GELİŞTİRME REÇETESİ


          Havacılığa aşıksan aynı ve pilot olmak istiyorsan İngilizce’nin öneminide bilirsin.İngilizce yazıyorum ; Gramer’de bende fakat konuşamıyorum diyorsan elimde tam sana göre bir ilaç var. Work And Travel halk arasında bilinen adıyla WAT.İlacımızdan faydalanmak isteyenleri ön sıralara alalım.Gel abi gel yer var.Amcaoğulları ve dayıkızları sıkışalım biraz arkada ayakta bekleyenler var.Hazırsak başlıyorum.
         Bir gün nasıl hayallerime kavuşacağım diye düşünüyorum.Öyle bir kaptırmışım ki konu konu açıyor kafamda.Beynimde biri varmışçasına konuşuyorum.

Ben:Pilot olmak için yanıp tutuşuyoruz da İngilizce seviyesi hala yetersiz.Bu gidişle erasmus bile yapamayacağım.

Beynim:Görüyorum İngilizcenin yetersiz olduğunu.Geliştirmek için bir şey yapmıyorsun ki.Bence sen bi hayallerini gözden geçir.

Ben: Saçmalamasana sen.Pilot olma hayalim benim yaşama sebebim. Bir şey yapmadığım konusunda haklısın.

Beynim:Farkında olduğunda halde niye bir şey yapmıyorsun hacı.

Ben: Bu gün başlıyorum. Ne yapabilirim?

Beynim: Hacı bak sen İngilizce öğrenmek istiyorsan yurt dışına çıkman lazım.

Ben: Erasmusa gitcez ya oğlum.Hem zaman yok başka bir şey için.

Beynim:Nasıl yok . Yazın 3 ayın boş değil mi senin. Evde yatcağına değerlendir.

Ben: Haklısın hacı ya ilk defa İşe yaradın.3 aylığına nasıl yurt dışına çıkcam ben?

Beynim: Herşeyide ben mi söylücem sana.Az araştırmacı ol çaba harca….. Gene kıyamadım sana. WAT diye bir program var. Michael Abi böyle bir fırsat sunmuş. Kullan onu.
       
      Amcaoğulları ve Dayıkızları WAT nedir ne değildir sorusunun cevabını Google amcaya sorsak daha iyi.Ben teoride iyi değilim.Teori Google amcanın uzmanlık alanı.Ben daha çok uygulama konusunda bilgiler sunmak istiyorum.Kısaca söylemek gerekirse 3 aylığına Amerika’ya gidiyorsun orada bir işin oluyor. Çalışıp ekmek paranı kazanıyorsun.Aynı zamanda farklı kültürlerden amcaoğulları ve dayıkızları tanıyıp İngilizce pratikte deyim yerinde ise uçuyorsun.Bu arada bu benzetme favorimdir.Ben herşey de uçarım.Abi olasılık dersini naptın? Dün gece uçurdum abi. Olasılık bende. En az BB.(FF ile kaldı)
         Gelelim uygulama kısmına.Bu işin en önemli parçası Danışmanlık Şirketi.Bir işi yapmak istiyorsan yol göstericin çok iyi olacak.Dipnot olarak geçiyorum. http://kiwiswings.blogspot.com.tr/ blog adresinin sahini saygıdeğer hocam soumneal bir yazısında ışıklarını bana çevirmiş. Yazının linki

Link: http://kiwiswings.blogspot.com.tr/2015/06/gokkusagi.html?showComment=1448451630864#c5198452216589684113

         Amcaoğlu ve dayıkızı eğer benle hayaldaş isen birinci vazifen bu yazıda ki hocalarımı okuman ve okutmandır. Sana yalvarıyorum. Beni kırma lütfen.Ayrıca http://www.threenginedcrow.com/ hocam da ışığını bana çevirerek beni aydınlatmış.Kedisine saygılarımı sunarım.Paralel evrendeki ikizimdir kendileri. Bilmeyenler duyup öğrensin.( Fifa 99 ‘da iddalıyımdır hocam.İlerde Kaç gol atmamı istersinizJ ) Konumuza bağlarsak Danışmanlık şirketini çok iyi seçmeniz gerekiyor.Danışmanlık şirketi Soumneal ve thecrow hocam gibi olsun. Işığıyla sana yol göstersin. Seni aydınlatsın.
          WAT sürecinde olduğum için bende referanslar ve araştırmalar sonucunda 17 yıldır bu işle uğraşan bir danışmanlık şirketi ile anlaştım.Size önerim referanslara çok dikkat edin.Giden arkadaşlarınız varsa onların kullandığı danışmanlık şirketlerini seçin.
            Şirketle anlaşma kısmından sonra şirketiniz gerekli tüm evrakları ve atılacak adımları size anlatıyor.Başvuru kısımlarında gereken herşeyi sizin için yapıyor.Size kalan tek konu iş ve iş yeri seçimi.Bu adımda WAT’a neden gitmek istiyorsun sorusunun cevabını vermek lazım.

Hayri: Hacı açıkçası bana para lazım. 30 bin tl para kazanan varmış. Para nerde çok kazancaksam oraya gidicem ben.Döndüğümde o parayla araba alırım.Piyasa da havamız olur.

Öneri:Tamam Hayricim canım kardeşim benim. Sana uygun yer Alaska’dır.Para harcıyacak bir şey yok .Barınma ucuz.Balık fabrikasında çalışırken aç kalma ihtimalin %0. Patrona ben çok çalışcam fazla mesai dediğinde patron: “Mr. Hayri.I love you” diyor.Fakat Son haberlere göre Amerikan hükümeti bu olaya el atmış.Alaska WAT öğrencisi gelmesini engellemiş. Ne kadar doğru emin değilim.İkinci seçeneğin olarak sana hayatın ucuz olduğu yer ve bahşişin bol olduğu iş lazım. Amerika’nın iç kısımlarını tercih et derim ben sana. İş olarakta garsonluk, Bellboy,Vale önerebilirim

Selinsu:Ya aslında ben gezmek istiyorum. Amerikayı karış karış gezmek istiyorum.Büyük kanyonda gün batımında güneşi elimde tutarken fotoğraf çekilip instagram da takipçilerimi yollamak en büyük hayalim.

Öneri:Selinsu kanka naber ya ? Hiç görüşemedik. Bir gün oturalım bi yerde Büşra’yıda çağır. Onun hala sevgilisi yok değil mi? Yukarda allah var hoş kız. Kanka bence sen zor işleri yapamazsın. Canın tatlıdır senin. Parasal açıdan da güzel getirisi olan bir iş öneririm. Orta halli şehirlerde bir iş seç bence sen. Elin yüzün düzgün İngilizcende iyi ağzında laf yapar senin. Otellerde resepsiyonist , restaurantlarda müşterilere yer gösteren kişi,bilet satış elemanı olabilirsin.Bir ara oturcaz bak unutma ararım ben seni.

Berkecan:Kanka ben ortam istiyorum. Bodrum’da doğdum büyüdüm biliyorsun. Eğlenmeyi çok severim. Tam anlamıyla eğlenmek, gezmek tozmak, para harcamak istiyorum. İş konusunda da çok kasmasın beni.Spor salonunada başladım . Vücut üçgen olacak yakında.

Öneri:Kardeşim senin yerin okyanusların kıyıları veya trustik şehirler.Kesinlikle okyanusa kıyısı olan bir şehiri seç derim. İş kısmına gelecek olursa Vücudun sağlam, iş konusunda da kasmak istemiyorum diyorsun. Bodrum’da doğan biri balık gibi yüzer. Senin işin Cankurtaranlık. Yalnız bu iş ha diyince olmuyor. İstanbul’da seni sınava alıyorlar. Suyun altında ağırlık kaldırma , 300 metre aralıksız yüzme gibi testlerden geçiyorsun. Başarılı olursan 200 dolar verip belgeni alıyorsun. O belge ile dünyanın heryerinde cankurtaran olabilirsin.

Alper:Benim önceliğim İngilizce. Nekadar insanlarla iletişimde olsam okadar iyi benim için.Para kazanma falan 2. Planda önceliğim İngilizce.

Öneri: Kardeşim seni severim bilirsin. Madem İngilizce geliştirmek istiyorsun. Seni büyük kalabalık şehirlere veya çok fazla turist alan yerlere gönderelim.Turistik yerler daha iyi olur. Her milletten insan olacağı için farklı aksanlar duymuş olursun.İş konusuna geldiğimizde Su parklarında , Eğlence parklarında ki işlere yoğunlaşmalısın.Ne kadar çok insana ulaşırsan o kadar kar senin için.

        Bu kriterlere göre işinizi seçtikten sonra iş verenle gerekli mulakatlarıda atlattıktan sonra geriye sadece vize işlemleri kalıyor.
        Vize konusunda not okuldaki not ortalamanıza bile dikkat ediyorlarmış.Vize kısmında çok fazla problem yaşayan duymadım. Kolayca alırsınız.
         Son olarak bu program masraflı bir program. Mali durumu kötü olan arkadaşlara tavsiye edilmez. Verdiğin paranın fazlasını kazansanda gitmeden önce baya yüklü bir miktar ödeme yapıyorsun.Bu işin 2015 rakamlarına göre 2.500 dolar civarlarında bir faturası var. Karar siz saygıdeğer amcaoğlu ve dayıkızlarının. İmkanı olan düşünmeden gitsin. Hayatta bol şans….







1 yorum:

  1. Hepimiz biribirimizin hocasıyız, sevgili dostum. Gün gelince sen de ışıklarını bizlerin üstünden eksik etme, olmaz mı? Beni onurlandırdığın için daha bir şevkle yazacağım artık. Çok selamlar.

    YanıtlaSil